Založ si blog

Môj sen o africkom SAFARI

20130510_024136_1_1

Africké safari v Keňi

 

V poslednej dobe mám neskutočnú túžbu vycestovať na Safari. Keďže som veľký milovník prírody nie je to až také prekvapivé. Robila som si menší prieskum a rozhodla som sa pre Keňu. Tak som nahromadila potrebné informácie o ktoré by som sa rada podelila.

 

Najvhodnejší termín na vycestovanie je v období sucha (júl – október)

Zvieratá sa združujú v skupinách a tak ich môžete ľahšie nájsť. 

Výhodou cestovania v období sucha je aj to, že tráva a vegetácia je mierna a tak je lepšie vidieť zvieratá. 

Najvhodnejšia doba na vychádzku za zvieratami je počas svitania a súmraku. Počas dňa je teplota príliš vysoká a tak si zvieratá vychutnávajú svoju siestu mimo ciest, po ktorých sa vyberiete. 

 

Choďte vždy so sprievodcomvehicle 4

Ten je skoro vždy v rádiovom spojení s ostatnými a tak vie kde sú najlepšie miesta na to, aby ste si mohli pozrieť ako lev zabíja (ak je práve to čo v Afrike chcete vidieť). Ďalej Vám pomôže identifikovať druhy pretože niekedy je ťažké určiť či sa jedná o samca alebo samicu a pod.

 

 

 

 

 

safari-picture-9

Majte oči na stopkách

Ak chcete vidieť leopardy tak sa pozrite na stromy, ak krokodíla tak spozornite v oblastí riek.

 

Čo si so sebou zobrať?

V prvom rade je potrebné si priniesť kvalitný ďalekohľad, pretože Africké národné parky sú dosť veľké a ak sa chcete pozrieť na zvieratká bližšie tak ho skrátka musíte mať.

 

 

Keďže som v poslednej dobe taká posadnutá SAFARI, googlila som si rôzne miesta, parky a zaujímavosti, ktoré by som si na mojej ceste rada pozrela. Zaujali ma hlavne tieto: 

 

GIRAFFE MANOR

 

GiraffeManor1

Tak toto sa nedá ani opísať. Raňajky s pôvabnými žirafami – sen alebo realita? V tomto prípade realita aj keď sa pri prvom pohľade budete musieť štipnúť či sa Vám to predsa len nesníva 🙂  https://www.youtube.com/watch?v=gE3aZPSRs-Q

 

MASAI MARRA park

Tento park je veľmi obľúbený medzi turistami pretože je menší, ale zároveň v ňom môžete nájsť veľkú 5 zvierat (lev, leopard, slon, nosorožec, byvol),  ako aj množstvo iných zvierat a vtákov. Viac sa na tento skvelý park môžete pozrieť na stránke maasaimara.com

 

 

42b5f2aa9e7888fd0eba37bdfca5b48b

LAKE NAKURU

Je predovšetkým známy pre obrovské kŕdle plameniakov, ktoré obľubujú plytké vody sódneho jazera. Okrem milióna plameniakov, môžete vidieť rozmanité vtáky ale aj nosorožca, žirafu, leva a pštrosa.

sb10067894k-001

 https://www.youtube.com/watch?v=0quKoRNUpKE

MOUNT KEŇA park

Mount kenya je druhý najväčší africký park, taktiež patrí do svetového dedičstva UNESCO. 

images

 https://www.youtube.com/watch?v=Nrjbo4gWOuY

 

Určite TOP MOMENT z celého výletu musí byť východ a západ slnka, ktorý je určite jedinečný zážitok, na ktorý bude človek spomínať po celý život. 

stiahnuť

https://www.youtube.com/watch?v=geMhuI672jo sunrise_kenya_33237-480x360

 

Netreba zabúdať ani na povinnosti, ktoré so sebou nesie návšteva afrického SAFARI.

Pred cestou je potrebné aspoň mesiac a pol až dva mesiace navštíviť lekára pre potrebné očkovania proti: žltej zimnici, hepatitíde A alebo kombinácii A+B, týfusu, meningokokovej meningitíde, tetanusu.  

Na záver už len poradím nakúpiť oblečenie neutrálnej farby, ktoré nebude žiarivé a nebude lákať pozornosť zvierat. Pozor, biela farba sa tiež považuje za žiarivú a preto sa neodporúča!

 

Ak už niekto navštívil Safari a chce sa podeliť o svoj zážitok tak budem len rada.

 

Love, B

Nedá sa mi neodporučiť – stačí iba 6 minút denne

12.06.2014

Nedá mi neodporučiť úžasného človeka, ktorý sa motivácii a zlepšovaniu techniky myslenia venuje už dlhé roky. Pred dvoma mesiacmi som narazila na úžasný program Boba Proctora – 6 minút k úspechu. Poviem Vám skrátka, na Slovensku niečo také určite nenájdete a nič podobné som nenašla ani na zahraničných stránkach. Keď sa nad tým zamyslím, ani sama [...]

armáda usa

Americké jadrové zbrane bližšie k Slovensku? Na svojom území ich chce mať aj Poľsko

20.04.2024 12:46

Americké jadrové zbrane sú od novembra 2009 v Belgicku, Nemecku, Taliansku a Holandsku.

univerzita

Mladí Američania páchajú rekordne veľa samovrážd. Nikto presne nevie prečo

20.04.2024 11:28

"Tak veľmi si prajem, aby nám býval dal šancu mu pomôcť," hovorí Katherine Salasová zlomeným hlasom.

Italy Politics

Skrachované vzťahy šéfov vlád. Expremiér Babiš nie je jediný. Talianska líderka odkopla muža, keď sa zaliečal inej žene

20.04.2024 10:49

Rozvodom sa skončilo manželstvo už viacerých niekdajších predsedov vlád Českej republiky. A ktoré rozchody známych politikov vlani zvlášť rezonovali?

trump. súd

Muž, ktorý sa zapálil pri súdnej sieni počas procesu s Trumpom, zomrel

20.04.2024 10:37

Muž, údajne zo štátu Florida, rozdával podľa svedkov v parku letáky obsahujúce konšpiračné teórie.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2
Celková čítanosť: 8112x
Priemerná čítanosť článkov: 4056x

Autor blogu

Kategórie

Archív